Overdracht van de stempelkaart (recht op deelname)

Kan ik mijn stempelkaart nog aan iemand anders verkopen?

Deelnemers die na de inschrijfperiode hun stempelkaart willen verkopen kunnen dat uitsluitend doen via onze organisatie en onze website. De reden hiervan is dat er bij de inschrijving al een unieke barcode aan jouw persoonlijke gegevens is gekoppeld. Alleen onze organisatie kan de barcode na succesvolle overdracht koppelen aan de nieuwe eigenaar en ontkoppelen van de originele eigenaar.

Koop en verkoop dus geen kaarten meer via Marktplaats! Als je een kaart via Marktplaats koopt, dan blijft de barcode gekoppeld aan degene die de kaart verkoopt. Alleen via onze organisatie is de barcode over te dragen.

Wanneer kan ik een kaart overdragen?
De periode van overdracht van stempelkaarten (het recht op deelneming) is van 1 februari 2024 t/m 11 april  (Dus tot 11 april 24.00 uur). Daarna is het niet meer mogelijk kaarten over te dragen.

Hoe werkt het?
Iemand die de kaart over wil dragen kan een geïnteresseerde koper via het eigen account een unieke uitnodiging voor de aanschaf van hun stempelkaart sturen. Dat kan alleen via de oorspronkelijke aanschafprijs. Voor de overdracht brengen we wel € 3,00 administratiekosten in rekening, te betalen door de verkoper.

Wat je moet doen?

  • Persoon A wil de kaart verkopen aan persoon B.
  • Persoon A biedt in zijn account de kaart aan door een mail te sturen naar persoon B. (denk erom dat dit mailadres gekoppeld moet zijn aan het account van persoon B)
  • Persoon B krijgt een mail met een overdrachtsverzoek en kan deze accepteren.
  • Door nu het betalingsproces te doorlopen wordt de kaart automatisch overgezet naar persoon B.
  • Na betaling zal een bedrag van € 25,-- teruggestort worden op de rekening van persoon A.

Nogmaals: Kopen en verkopen van kaarten kan alleen via het account van de Fietselfstedentocht.

Na 11 april is het niet meer mogelijk om een kaart door te verkopen.

Wat als de koper zich bedenkt en toch niet wil kopen?
Mocht de koper alsnog besluiten af te zien van de aanschaf, dan kan hij of zij dit op zijn account aangeven. De kaart wordt dan weer gekoppeld aan de originele eigenaar die deze dan weer opnieuw aan iemand anders kan aanbieden. Mocht de koper helemaal niets meer van zich laten horen, dan verloopt na een aantal dagen de aanschaflink. Ook dan wordt de kaart weer gekoppeld aan de originele eigenaar. Van al deze stappen worden koper en verkoper via mailberichten geïnformeerd.

De verkopende deelnemer kan na aanbieden nooit zelf zijn of haar verkoop intrekken. De startkaart wordt simpelweg verkocht. Als de koper afziet van aankoop of niet reageert dan wordt de kaart weer teruggekoppeld aan zijn of haar account.

Als de verkoper de kaart heeft verkocht, maar later toch weer een kaart wil hebben, dan zal hij/zij zelf iemand moeten vinden die bereid is zijn/haar kaart aan hem/haar te willen verkopen.

Wanneer krijg ik mijn stempelkaart toegestuurd?
De kaarten worden na 11 april gedrukt vanaf 1 mei 2024 naar iedere deelnemer persoonlijk toegestuurd.