Vrije inschrijving

Wanneer?
De periode van vrije inschrijving is van 28 november 2024 tot en met 19 december 2024 (dus 19 december tot 24.00 uur).

Hoe schrijf ik me in?
Elke deelnemer moet zich persoonlijk inschrijven. De mogelijkheid om tijdens de vrije inschrijving meerdere kaarten te bestellen komt geheel te vervallen!

Wij hebben het proces van vrije inschrijving eenvoudiger gemaakt. Iedereen kan aangeven in aanmerking te willen komen voor een persoonlijke startkaart en mee te willen doen met de loting.

IKan ik ook samen met anderen inschrijven?

Ja dat kan. Bij de vrije inschrijving kun je aangeven samen met anderen te willen inschrijven. Dat heeft tot gevolg dat je samen meedoet met de loting. Als je bent ingeloot, bestel je allemaal afzonderlijk een kaart, maar word je wel ingedeeld in dezelfde startgroep. Je kunt tot maximaal 20 personen gezamenlijk inschrijven. 

Oftewel: Samen inschrijven = samen loten = samen fietsen.

Hoe gaat het verder?
Deelnemers die zijn ingeloot krijgen daarvan zo snel mogelijk na 20 december bericht. Met dat bericht kan het bestelproces gestart worden, kun je een kaart kopen en meteen betalen. Dat kan tot 6 januari 2024 24.00 uur. Als leden uit de groep niet betalen dan vallen ze uit de groep en krijgen ze geen startkaart.

In het proces van bestellen is er een vraag of de deelnemer kennis heeft genomen van de algemene voorwaarden en daarmee akkoord gaat. Deze vraag moet met ‘ja’ beantwoord worden. De laatste stap van het bestelproces is de betaling van het bedrag van € 33,00. Pas na betaling is je deelname aan de tocht definitief.

Wat gebeurt er als ik niet op tijd een bestelling doe en betaal?
Als je voor 6 januari geen bestelling hebt gedaan en de kaart niet hebt gekocht, vervalt het recht op inschrijving. Jouw inschrijving wordt dan verloot onder degenen die in de eerste lotingsronde zijn afgevallen (uitgeloot).

Hoe weet ik of de bestelling is gelukt?
Nadat de bestelling is afgerond krijgt je een bevestiging per mail. Als je vervolgens weer naar je account gaat dan zie je dat aan jouw bestelling een barcode is gekoppeld. Die wordt later op jouw persoonlijke stempelkaart gedrukt.

Let op: je bent dan nog niet ingedeeld in een startgroep. Dat gebeurt pas bij het drukken van de stempelkaarten. Op de stempelkaart die je thuisgestuurd krijgt staan de adresgegevens, een kaartnummer, je startgroep én de barcode.

Moet ik verder nog wat doen?
Nee. De stempelkaart worden vanaf 15 mei aan iedereen per post toegestuurd. Als je de stempelkaart krijgt hoef je niks meer te doen. Het koppelen van je barcode aan je account hoeft dus niet meer, want dat is bij jouw bestelling al gebeurt.
Let op: zorg ervoor dat het adres in je account klopt in verband met verzenden van de stempelkaart.

Kan ik mijn stempelkaart voor de Fietselfstedentocht nog verkopen?
Ja dat kan. In de periode van 1 februari tot en met 22 april kun je je kaart aan een ander overdragen. Zie daarvoor kaart overdragen. Na deze periode kun je de kaart niet meer aan een ander overdragen.